Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma wint Customer Data Award 2015

Met de overwinning laat het mediabedrijf de drie andere genomineerden Emté, KPN en V&D achter zich.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma wint de Customer Data Award vanwege de wijze waarop het klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content te personaliseren.

related partner content for mobile comes here

&;Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier om dit te doen, is door data-driven te werken,&; zegt Ewout Vis, manager Marketing Intelligence & Big Data.

Sanoma combineert hiertoe het surfgedrag van mensen in het eigen netwerk van ruim zestig merken met onder meer abonnementsgegevens van de tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie. Op basis hiervan krijgen gebruikers gepersonaliseerde content te zien. Na een test bij VT Wonen wordt deze aanpak nu uitgerold over alle merken van Sanoma.

Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Awards: ‘Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevantie, dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens durf. Daarbij is Sanoma open naar consumenten over hoe het omgaat met de verzamelde data; een winnende combinatie.’

Datadag
Ewout Vis presenteert de Sanoma-case vandaag op de DDMA Data Dag. Ook de andere genomineerden staan op het podium, evenals experts als Arent van ’t Spijker (Blinklane Consulting), Joris Merks-Benjaminsen (Google) en Roy Scheerder (Transavia). Bekijk .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in