Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Reclame Gasten-winnaar #3: Linsay van der Linde

De stemmen zijn geteld.. De winnaar van de derde editie Nieuwe Reclame Gasten is Linsay van der Linde!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 is met haar designs voor onder andere Shimano als nummer 1 uit de bus gekomen. Na een week stemmen is Linsay uiteindelijk de verdiende winnares; gefeliciteerd Linsay!

related partner content for mobile comes here

Hieronder kunnen jullie nog meer werk van Linsay bewonderen en deelt zij haar visie over de reclamewereld.

Afbeelding 1: Één van de weinige sporten waar ‘Geel’ een goed teken is. De Tour de France. Veelal serieuze fans. Dat levert dan ook veelal serieuze content op. Dat kan anders, natuurlijk. Chris Froome, toen koploper en uiteindelijk winnaar van de tour, heeft naast super wieler prestaties ook de-ideale-woordgrapjes-naam. Dit resulteerde in ‘Froome, Froome!’. Oftewel de oldschool cartoon leus om snelheid uit te drukken; “Vroem, Vroem!”.

Afbeelding 2: Pasen en de KNVB. Behalve groen gras, weinig overeenkomsten. Op het eerste gezicht dan.  De doelgroep, de voetballiefhebber, is competitief ingesteld en houdt dus wel van een spelletje. Een mooie kans om de interactie aan te gaan door te vragen als wie dit paasei versierd is. Al was dat voor de trouwe fans natuurlijk een ‘eitje’.

Afbeelding 3: Dit is mijn debuut werkje. Als stagiaire bij Brandstichting mocht ik voor de online commercial ‘Glittergips’ van Interpolis het artwork maken. En stiekem een beetje mee concepten. Én Roy Donders ontmoeten, maar dat terzijde. De video bereikte binnen een week de beruchte ‘viral’ status in Nederland. Benieuwd? Kijk het hier:

Lees snel verder.. Linsay deelt hieronder haar visie over de reclamewereld met je!

  • Wat is je rol in de reclamewereld?

Parttime afstudeerder. Parttime vormgeefster. Parttime creatief consultant. Parttime fighter at Brandfighters. Ik pak momenteel alle kansen aan die op mijn pad komen. Ook ik ben me er van bewust, dat er met mij nog duizenden jonge creatieven afstuderen en azen op de geringe vacatures. Een stukje bewijslast kan dan nog eens de doorslaggevende factor zijn. Dus vandaar. Waar mijn kracht ligt? Lekker direct, flauwe woordgrapjes en niet al te veel emotioneel gezever. 

  • Hoe ontwikkelt de reclamewereld zich volgens jou?

Ik denk dat we eigenlijk allemaal reclame lichtelijk beu zijn. Ik bedoel dan de koop-mij-want-dan-is-je-leven-écht-zoveel-leuker reclame. Als we het überhaupt nog zien. Generatie Y is immer zo getraind in het negeren van, dat je wel belachelijk goed of extreem irritant moet zijn om hier doorheen te breken. Maar dan nog neemt men je in twijfel. Met het ene merk schandaal na het andere is transparantie key. Ik wijk af van de vraag hé? Hoe het zich ontwikkelt. Pushen heeft geen zin meer. Maak content waar de doelgroep naar op zoek wilt. Creëer een eerlijk imago waar men zich mee identificeren wilt. Zo’n ‘love brand’, waar de marketingwereld zo over speculeert.

  • Hoe ziet de reclamewereld er volgens jou over 5 jaar uit?

Goeie vraag. Qua online platformen heb ik echt geen idee. Ze komen en ze gaan. Dat levert voor offline platformen mogelijkheden. Misschien raken we ook wel social-media-moe? En hunkeren we weer naar face-to-face verkoop. Niet die opdringerige ‘mag ik u iets vragen?’ verkopers, hoor. De tijd zal het leren. Qua strategie geloof ik nog steeds in de groei van pull. Individualistisch als we zijn willen we toch echt wel zelf uitmaken wat we willen zien. Dit zal over 5 jaar niet veel veranderen. 

  • Wat is volgens jou de belangrijkste trend in de reclamewereld?

Zoals eerder vermeld, de ‘love brands’. De merken die, naast het product dat geleverd wordt, ook een stukje levensverrijking bieden. De merken die je wilt volgen op Instagram, omdat dat wat zegt over wie jij bent. En dan komt de volgende stap. Word of mouth. Want als je vriendjes en vriendinnetjes dat ene merk heel tof vinden, dan zal jij dat vast ook wel vinden. De nieuwere fashion labels zijn hier een goed voorbeeld van. Maar dit werkt voor veel meer branches. Mogelijkheden zat!

 

Nieuwsgierig wie er volgende week in de tweede editie van Nieuwe Reclame Gasten staat? Volgende week komt er weer een nieuwe poll online. Wil je zelf een keer in Nieuwe Reclame Gasten staan met je designs? Stuur dan een mailtje naar of check onze website: www.brandfighters.com en meld je aan als Fighter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in