Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamemuziek Top 40 aller tijden weer van start

De vorige editie is gewonnen door The way you take time, van Joe Buck voor de commercial van supermarktketen Plus.
Reclamemuziek Top 40 aller tijden weer van start
Reclamemuziek Top 40 aller tijden weer van start
Reclamemuziek Top 40 aller tijden weer van start
Reclamemuziek Top 40 aller tijden weer van start

Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren opnieuw de landelijke Reclamemuziek Top 40 aller tijden: de verkiezing voor de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar

related partner content for mobile comes here

Bij de eerste editie zijn in 41.242 stemmen uitgebracht. Joe Buck kwam als winnaar uit de bus met het nummer: ‘The way you take time’ voor de commercial van supermarktketen Plus. Hoge noteringen waren onder andere voor de reclameklassiekers; ‘People gotta move’ (ANWB), ‘15 Miljoen mensen’ (Postbank), ‘Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt’ (Douwe Egberts) en ‘Morning has broken’ (Wereld Natuur Fonds). 

Joe Buck - Plus

Joe Buck - Plus

Stemmen

Tot en met 24 november kan het publiek stemmen op de favoriete reclamemuziek en -tunes aller tijden via de site Reclamemuziek Top 40. In het overzicht ontbrekende reclamenummers kunnen nog worden toegevoegd.

Reclamemuziek Top 40 aller tijden weer van start

'Muziek en audio cruciaal voor merken'

Volgens Richard Otto, uitgever van Spreekbuis.nl, heeft de vorige editie laten zien dat reclamemuziek ook een verbindend, emotioneel en inspirerend element in zich heeft. ‘Net als de Top2000 willen we daarom van de Reclamemuziek Top 40 aller tijden een jaarlijkse traditie maken.’

Ook Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie, zet de parels uit de reclameindustrie graag in de spotlight. 'Muziek en audio zijn altijd cruciaal geweest voor merken en winnen nog altijd aan belang.' 

Erik de Zwart, voorzitter van Stichting Nederlandse Top 40: ‘Muziek is emotie. Door dit te koppelen aan een merk krijgt de consument een positieve associatie en blijft de reclame in het geheugen gegrift.’

Morning Has Broken - Wereld Natuur Fonds

Morning Has Broken - Wereld Natuur Fonds

Uitzending NPO Radio 2

De Reclamemuziek Top 40 aller tijden wordt vrijdag 27 november, tussen 18:00 en 22:00, uitgezonden op NPO Radio 2 onder begeleiding van Radio-dj’s Frank van ’t Hof en Wouter van der Goes.

Lees ook: Joe Buck op nummer 1 in de Reclamemuziek Top 40 aller tijden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in