Overslaan en naar de inhoud gaan

Q-music blijft groeien

Stijgers en dalers in de radioranglijst: Q-music maakt wederom forse sprong en Sky Radio neemt derde plaats over van 3FM.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sterkste stijgers in marktaandeel in de luisterperiode augustus-september zijn Q-music, Sky Radio, Radio 10 en 3FM. De versnelde opmars die Q-music heeft ingezet is nog niet ten einde. Maakte het in de vorige twee rapportageperioden nog uitzonderlijke sprongen van 2,2 en 1,8 procent ten opzichte van dezelfde perioden het jaar ervoor, nu stijgt Q-music met 2,1 procent naar een marktaandeel van 8,9 procent. Het bestendigt daarmee de vijfde plaats die per juni-juli van Radio 2 afpakte. De stijging ten opzichte van juli-augustus van dít jaar mag er ook zijn: +0,7 procent.

related partner content for mobile comes here

 

Derde plek
Sky Radio groeit 1,0 procent in marktaandeel en komt daarmee de top drie binnen ten koste van 3FM: 10,1 procent. De terugkeer in de ether van Radio 10 (september) is zichtbaar in de luistercijfers. Het marktaandeel groeit van 2,7 naar 3,3 procent marktaandeel: +0,6 procent (een plus van 0,2 procent ten opzichte van de voorgaande rapportageperiode). Ook 3FM maakt een goede sprong: van 9,5 naar 10,0 procent. Omdat Sky Radio harder groeit, zakt de popzender een plaats in de ranglijst.

 

Koppositie
ORN Radio houdt de koppositie. Het groeit met 0,1 procent, van 11,1 naar 11,2 procent marktaandeel.

 

Dalers
De sterkste dalers zijn Radio Veronica, 538, Radio 1 en 100%NL. De eerste gaat met 1,3 procent onderuit, van 6,1 naar 4,8 procent (-1,3 procent). Ten opzichte van juli-augustus moet Radio Veronica een half procent inleveren. Het lijkt dat er iets moet gebeuren bij Radio Veronica. De luistercijfers dalen vanaf februari-maart (op één rapportageperiode na) structureel. 538 moet een procent inleveren ten opzichte van vorig jaar en 0,4 procent ten opzichte van juli-augustus. Radio 1 daalt van 8,2 naar 7,5 procent (-0,7 procent) en 100%NL zakt met 0,6 procent van 4,9 procent naar 4,3 procent (-0,6 procent).

Bron: NLO/GfK Intomart (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in