Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-Fail! QR-code Heinz brengt hete porno in plaats van Hot Ketchup

'Your ketchup really isn't for under-age people.', aldus een geschrokken consument
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een nietsvermoedende Duitse ketchupliefhebber, keek deze week raar op zijn toen hij de QR-code op een fles Heinz scande.  Tot zijn verbazing kwam hij niet terecht op een door de firma  Heinz geregistreerde website, maar op de pornosite

related partner content for mobile comes here

Ketchuplabel

De ketchupfabrikant hield  inde periode tussen 2012 en 1014 een promotionele campagne, waarbij consumenten werden uitgedaagd hun eigen ketchuplabel te ontwerpen op www.sagsmitheinz.de. Nadat de campagne beeindigd was, liet Heinz de site voor wat het was en nam een pornosite de domeinnaam over. Met alle gevolgen van dien.

Excuses

Nadat de geschrokken Ketchupminnaar, Daniel Korell,  een klacht op de van Heinz had geplaatst, "Your ketchup really isn&;t for under-age people." kwam de fabrikant snel met excuses.  Het bood Korell aan om zijn eigen ketchupfles te ontwerpen.  "We really regret the event very much and we&;re happy to take your suggestions for how we implement future campaigns on board.&; De pornosite zag de publicitaire lol van het incident wel in  en bood Korell een jaar lang gratis toegang.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in