Overslaan en naar de inhoud gaan

Oudere medewerkers haken af en verliezen betrokkenheid

De crisis is voor werknemers geen reden om een tandje bij te zetten. Driekwart van hen ziet geen reden om harder te werken of ’s avonds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft het AD naar aanleiding van een enquête van onderzoeksbureau Motivaction, waarvoor 1.400 mensen zijn ondervraagd. Vooral jongeren tot 25 jaar en ouderen boven de 45 jaar ervaren weinig tot geen druk om zich tijdens de crisis anders op te stellen tegenover hun werkgever.
Volgens Motivaction komt dit bij de jongeren mede door de opvoeding die zij hebben genoten. ‘Ze hebben vaak gehoord uniek en bijzonder te zijn,’ zegt Frits Spangenberg, directeur van Motivaction en socioloog. ‘Maar wat zij willen en wat de realiteit is, ligt ver uit elkaar.’

45-plus
Bij ouderen zorgen volgens de onderzoekers teleurstelling, onvrede en frustratie voor verlies aan motivatie. Zij willen wel harder lopen, maar als de verwachtingen keer op keer niet uitkomen dan haken zij op een geven moment af en verliezen ze betrokkenheid.
Dat ziet ook arbeidspsycholoog Frank van Luyten. Wanneer bedrijven zeggen dat medewerkers belangrijk zijn en er volgt vervolgens een reorganisatie, tast dat het vertrouwen aan.

Bron: nu.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in