Overslaan en naar de inhoud gaan

Onzin top 100 van ManagementTeam

ManagementTeam heeft deze week een bijlage over de 100 beste Adviesbureaus. Het is een monsterlijk geheel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ManagementTeam heeft deze week een bijlage over de . Het is een monsterlijk geheel.

related partner content for mobile comes here

Want MT vergelijkt gretig appels met peren en mango's met kiwi's. En presteert het dan ook nog om er een algemene nummer één uit te halen. De opper-kiwi.

Pentascope staat op één. Die zijn heel goed in implementatie. En wie volgt er dan? Berk Accountants en Belastingadviseurs. Gááááp. Op vijf staat XS4All. En de ING staat op 9. Begrijpt u het nog?

Laten we bijvoorbeeld eens kijken naar de wereld die we een beetje kennen: communicatie en reclame. De Beste Bureaus volgens de meetmethode van MT: Carat op één. Op twee VODW Marketing en op drie Kobalt. Mooi is dat: een marketingadviesbureau is toch wel even wat anders dan een mediabureau?

De slordigheid is ook te lezen in het stuk. Citaat (integraal overgenomen, inclusief fouten):

'De communicatie en reclamebranche als geheel, waarover 128 managers hun mening gaven, 0doet het redelijk. Een stuk beter i5414,0n ieder geval dan vorig jaar, toen alleen0 benedenmodale scores werden gehaa40ld. H0, oewel de communicatie en reclame in a0lgemene....'

Ach, het geheel is natuurlijk alleen bedoeld als advertentiefuik, dan is de eindredactie ook niet belangrijk.

Want over onzinnigheden gesproken: de totale bijlage telt 148 pagina's en pagina 83 t/m 146 wordt ingenomen door advertorials, waarin de besproken bedrijven op weinig verheffende manier mogen uitleggen waarom ze zo goed zijn.

'Door voortdurende innovatie spelen we nu in de Champions Leage', 'Onze dienstverlening gaat net even verder', 'Wij willen de nummer één-speler zijn', 'Al 25 jaar de tijd vooruit', enzovoorts enzovoorts.
Allemaal inwisselbaar en nietszeggend. Wie leest dat nog?

Het is liefdeloos geklieder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in