Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom: inkomensgroei +2,6% in 2013

Omnicom zag het inkomen in 2013 groeien met 2,6 procent naar 14,6 miljard dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het vierde kwartaal van vorig jaar noteerde Omnicom, moederconcern van onder meer TBWA\, DDB, BBDO en OMD, een inkomensgroei van bijna 3 procent naar ruim 4 miljard dollar, vergeleken met dezelfde periode in 2012.

related partner content for mobile comes here

In alle markten behalve West-Europa was er flinke groei. Organisch groeide het inkomen in Europa &;slechts&; met 1,4 procent. Latijns-Amerika had de grootste organische inkomensgroei: 9 procent.

Als het gaat om disciplines dan was de organische inkomensgroei van advertising 4,8 procent. In het vierde kwartaal viel de inkomensdaling uit PR op: -3,7 procent.

De Amerikaanse communicatieholding won in 2013 voor 1,5 miljard dollar aan new business.

Omnicom is bezig met de voorbereidingen voor de fusie met Publicis. De Publicis Omnicom Group moet in het derde kwartaal van dit jaar echt beginnen, maar wacht nog op toestemming van de Chinese autoriteiten. Dat is de enige horde die de megaholding nog moet nemen,  en werd bij de presentatie van de jaarcijfers bevestigd door topman John Wren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in