Overslaan en naar de inhoud gaan

De toekomst van mobile en het belang van context

[door Jip van Riet] Hans Caspers “De toekomst van mobiele media diensten en het belang van context”, dat was het thema dit keer op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die nieuwe wearable devices als de Google Glass en de SmartWatch waar het deze dag vooral om ging,  zijn gemaakt om je leven gemakkelijker of leuker te maken, aldus Caspers. Als adverteerder zou je geen een andere intentie moeten hebben. Je wilt consumenten informeren en assisteren, maar wel als dit gebeurt in een relevante context. En die context is pas relevant als je de consument bereikt op het juiste moment, locatie en omstandigheid. Daarbij hebben we tegenwoordig een enorme hoeveelheid aan data van gebruikers. Zolang we hier secuur mee omgaan kunnen we zo’n goede profilering maken per gebruiker dat we ze een dienst of product kunnen aanbieden wanneer diegene er mee bezig is, behoefte aan heeft of in de juiste stemming is.

related partner content for mobile comes here

Daarbij vragen de nieuwe devices om een nog andere benadering. Onder andere omdat ze steeds kleiner worden, geen plek meer dus om impactvol aanwezig te zijn met bijvoorbeeld display advertising. Een push notification op de smartwatch zou een mogelijkheid kunnen zijn. Scoupy biedt een dienst aan waarbij dat heel goed zou kunnen. Mede omdat ze zo’n goede profilering kunnen maken van hun gebruikers. De sociaal demografische gegevens zijn immers bekend, maar ook hun interesse en aankoopgedrag. Ideaal dus om een gebruiker die vaak bezig is om het huis leuk in te richten en in het weekend in de buurt  is van een Kwantum (ideale context en profilering dus) de push notification te sturen op zijn SmartWatch.

Nieuwe devices, de mogelijkheden daarop en het gebruik ervan vraagt naar die relevantie. Wanneer je context, profilering en de boodschap goed afstemt bied je toegevoegde waarde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in