Overslaan en naar de inhoud gaan

Ogilvy is watching you watching

Kijken of ontwijken? Dat is wat Ogilvy wil meten om te weten. We lezen in AdAge dat Ogilvy de zoveelste poging in de marketingbranche wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kijken of ontwijken? Dat is wat Ogilvy wil meten om te weten. We lezen dat Ogilvy de zoveelste poging in de marketingbranche wil ondernemen om te boekstaven hoe advertenties nu echt worden geconsumeerd.

related partner content for mobile comes here

Het reclamebureau in New York betrekt software van de andere kant van de VS, van .

Het werkt simpel: minicamera's verwerkt in monitoren van beeldschermen leggen de oogbewegingen vast en verwerken dit met de software tot een patroon en vervolgens tot een analyserapportage. Het kan met websites maar ook met e-mail.

En het is goedkoop, zo noteert AdAge braaf uit de mond van een Eytools-chef. We keken even: 100 dollar per persoon voor alleen de het bekijken van de homepage laten onderzoeken, tot 250 dollar per persoon voor meer pagina's. Voor een paar duizend dollar in totaal weet je voortan wat je misschien liever niet wilt weten: met wel een noodgang bezoekers van alles en nog wat negeren op je met zorg gemaakte pagina's.

En als u meer wilt weten, kijk dan even bij de informatieve stukken van

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in