Ogilvy is watching you watching
Kijken of ontwijken? Dat is wat Ogilvy wil meten om te weten. We lezen in AdAge dat Ogilvy de zoveelste poging in de marketingbranche wil ondernemen om te boekstaven hoe advertenties nu echt worden geconsumeerd.
Het reclamebureau in New York betrekt software van de andere kant van de VS, van Eyetools.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHet werkt simpel: minicamera's verwerkt in monitoren van beeldschermen leggen de oogbewegingen vast en verwerken dit met de software tot een patroon en vervolgens tot een analyserapportage. Het kan met websites maar ook met e-mail.
En het is goedkoop, zo noteert AdAge braaf uit de mond van een Eytools-chef. We keken even: 100 dollar per persoon voor alleen de het bekijken van de homepage laten onderzoeken, tot 250 dollar per persoon voor meer pagina's. Voor een paar duizend dollar in totaal weet je voortan wat je misschien liever niet wilt weten: met wel een noodgang bezoekers van alles en nog wat negeren op je met zorg gemaakte pagina's.
En als u meer wilt weten, kijk dan even bij de informatieve stukken van Poynter met Eytrack III
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid