Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO gaat naar Uitzending Gestart en hoopt nog steeds op jonger publiek

Het on demand kijken krijgt vanaf het nieuwe tv-seizoen dat vandaag begint een centrale plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vanmiddag presenteerde de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zijn najaarsprogrammering. Naast bekende programmatitels is er veel nieuw drama en gaat men het hele jaar door met een late night talkshow op NPO 1, afwisselend gepresenteerd door Jeroen Pauw en Eva Jinek.

Uitzending Gestart
Met name de vernieuwing van het online videoplatform Uitzending Gemist springt in het oog. De upgrade van NPO.nl en dapp staat gepland in het voorjaar van 2017. Volgens NPO-directeur televisie Frans Klein maakt de NPO de stap van Uitzending Gemist naar Uitzending Gestart. On demand kijken krijgt een centrale plek. &;We maken programma’s waarover wordt gepraat en die willen we aanbieden op een manier die past bij modern mediagebruik: flexibel, doorzoekbaar, gefragmenteerd als je wilt en deelbaar.&;

Curatoren
Bezoekers kunnen straks, ook gratis, een profiel aanmaken en hun voorkeuren aangeven. Hiermee krijgt de kijker aanbevelingen. Daarnaast gaat de NPO zogenoemde curatoren inzetten die collecties samenstellen uit het totale aanbod van de publieke omroep. Ook kun je met een profiel een programma onderbreken en later verder kijken op een ander apparaat.

Verder beloofde Klein vandaag dat NPO blijft investeren in &;hoogwaardige en tijdloze content zoals drama, documentaires en kinderprogrammering.&;

related partner content for mobile comes here

Jongeren
Ook al is de missie tot nu toe mislukt om van NPO 3 een jongerenzender te maken, de publieke omroep blijft wel vasthouden aan die koers. Op NPO3.nl is straks alle content te vinden van de NPO 3-programma&;s, maar de NPO voegt er ook &;de leukste fragmenten&;, bonusvideo&;s en webseries aan toe. Verder moet NPO3.nl de plek worden waar de jonge kijker kan meedoen aan interactieve verhaallijnen en challenges. Via de site en app kun je makkelijk switchen naar andere &;jongerenmerken&; als 3FM, FunX en NOS op 3.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in