Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfs Media Markt duikt in het V&D-Schoolcampus-gat

Media Markt start op maandag 22 augustus onder het thema ‘Gelukkig nieuw schooljaar’, een campagne voor scholieren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

V&D draaide naar verluid een omzet van tussen de 18 en 20 miljoen euro met het jaarlijkse Schoolcampus, het marktaandeel zou tegen de 50 procent lopen (bron: ). Geen wonder dus dat veel retailers (Hema, Xenos, Aldi, Bruna) nu een graantje proberen mee te pikken in de markt van schoolspulletjes zoals geodriehoeken, passers, etuis en schriften. Maar ook uit meer onverwachte hoek wordt de strijd om de scholiereneuro aangegaan.Op maandag 22 augustus start Media Markt onder het thema ‘Gelukkig nieuw schooljaar’ namelijk een campagne voor scholieren. Onderdeel van de campagne is de tv-commercial ‘Gelukkig nieuw schooljaar!’.

related partner content for mobile comes here

Spetterend
Waarom? Media Markt: &;Schoolgaande jongeren maken op steeds eerder gebruik van digitale communicatie. De jeugd is weer terug van vakantie en gaat weer aan de studie. Media Markt heeft alles voor hen in huis voor een spetterende start van het nieuwe schooljaar.&;

Leeftijd daalt
De elektronicawinkelketen haakt met de campagne in op de voortgaande digitalisering in de schoolbanken. Die is volgens Media Markt steeds duidelijker merkbaar: &;In de aanloop naar het nieuwe schooljaar merken we ieder jaar weer een piek in de verkoop van laptops en tablets. In augustus stijgt de verkoop van laptops gewoonlijk met meer dan de helft ten opzichte van de andere maanden. Opvallend is dat de leeftijd van de gebruikers steeds verder daalt. Was het vorig jaar vooral de student of middelbare scholier die naar de winkel kwam. Dit jaar ziet Media Markt steeds meer bovenbouw leerlingen van de basisschool die voorzien van digitale communicatie zich voorbereiden op het nieuwe schooljaar.&;&;

8-jarigen met smartphone
Naast laptops en tablets staat voor deze doelgroep volgens Media Markt vooral de mobiele telefoon op het lijstje. De retailer: &;Een kwart van de 8-jarigen beschikt tegenwoordig over een mobiele telefoon, vanaf 12 jaar is het vrijwel 100 procent.&;





 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in