Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken werkt samen met Google Maps

Biermerk laat Amerikanen zien in welke café ze voetbal kunnen kijken
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Steeds meer Amerikanen kijken naar Europese voetbalwedstrijden en daar speelt Heineken op in. De wedstrijden worden vroeg uitgezonden en dat betekent dat de fans eerder aan het bier kunnen. Het biermerk speelt hier op in en brengt samen met Google Maps in kaart welke cafés voetbal op tv laten zien.

related partner content for mobile comes here

Waar en wanneer

Op de mobiele site kunnen fans opzoeken waar en wanneer de wedstrijden van hun favoriete teams te zien zijn. Op het programma staan wedstrijden van de UEFA Champions League, Britse Premier League, de Spaanse La Liga en de Amerikaanse Major Leagues. Op dit moment staan er 200 voetbalcafés in New York op de kaart en volgens brandmanager Rob Ryder worden dat er binnenkort veel meer.

Brit in Amerika

De van oorsprong Britse brandmanager is persoonlijk erg blij met de actie. ‘Toen ik net in Amerika woonde, wilde ik de wedstrijden van Tottenham Hotspur blijven volgen. Maar ik vond het moeilijk om erachter te komen in welke bars die wedstrijden te zien zijn’, vertelt hij aan de .

Soccer is here

De samenwerking met Google Maps is onderdeel van een grote campagne van Heineken. Sinds afgelopen maart richt het biermerk zich een jaar lang op voetbalfans in de Verenigde Staten. Publicis New York is het bureau achter de campagne ‘Soccer is here’.  In de advertenties zie je voetballers als David Villa, Landon Donovan en Carli Lloyd. Binnenkort start Heineken samen met de Daily Mail de verkiezing voor het beste voetbalcafé van New York.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in