
Dat blijkt uit de Oranje Index van TBWABEC. In de landelijke dagbladen is de commerciële aandacht nog zeer beperkt, meldt Sponsor Magazine Online. Er is maar een beperkt aantal bedrijven dat al regelmatig met een Oranjegerelateerde boodschap adverteert. Wel zijn er inhakers: veel touroperators proberen op dit moment reizen naar Portugal te slijten.
Ook in de tijdschriften zijn er nog weinig aan het Nederlands Elftal gekoppelde advertenties waar te nemen. Voornamelijk in de voetbalbladen wordt geadverteerd. Het zijn met name de officiële sponsors die reeds actief zijn. Deze sponsors combineren tv-commercials met advertenties in de landelijke kranten en met Oranje acties op speciaal daarvoor ingerichte pagina’s op hun website.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe marketingexperts uit de Oranje Index menen dat de Nederlandse consument op dit moment nog maar nauwelijks bereid is om Oranje gerelateerde producten te kopen, of om mee te doen aan speciale Oranje acties. De uitkomsten van het consumentenonderzoek onderschrijven dat: 99 procent van de ondervraagden geeft aan nog niet te hebben meegedaan aan promoties of inhaakacties. Meer dan de helft zegt de komende maanden überhaupt niet mee te doen aan dergelijke acties.
Over twee weken houdt TBWABEC een nieuwe peiling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee