Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw milieulogo Unilever

Unilever introduceert een logo om meer milieubewust gedrag te stimuleren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever introduceert het zogeheten Cleaner Planet Plan. Dit plan is een wereldwijd initiatief met de ambitie om te besparen op water, afval, CO2-uitstoot en het gebruik van milieubelastende grondstoffen. Unilever zegt dat met de producten die het Cleaner Planet Plan-logo dragen, de consument op een gemakkelijke manier een bijdrage aan een beter milieu kan leveren, zonder in te leveren op de kwaliteit. Het Cleaner Planet Plan richt zich in eerste instantie op Unilevers divisie Huishoudelijke Verzorging.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kunnen volgens Unilever door de aanschaf van de producten met het Cleaner Planet Plan-logo op een gemakkelijke manier een bijdrage leveren aan een beter milieu. Het logo is te vinden op alle verpakkingen van OMO, Robijn en Sunil Klein & Krachtig en Sun Green Power.

Uit onderzoek van Unilever blijkt dat 30% van de ouders weleens gebruik maakt van producten die het milieu minder belasten en dat bijna de helft van de ouders niet weet hoe ze in de winkel kunnen zien welke producten minder milieubelastend zijn. Ook zou het onderzoek uitwijzen dat 75% behoefte heeft aan een manier waarop ze deze producten kunnen herkennen. Het Cleaner Planet Plan heeft de ambitie om de consument te motiveren zijn impact op het milieu te verkleinen, door duurzaam gedrag op het gebied van wassen en reinigen te stimuleren. Dit betekent voor de dagelijkse praktijk dat consumenten in de winkel producten vinden met het Cleaner Planet Plan-logo op de verpakking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in