Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen aan de slag voor KijkOnderzoek

Onderzoeksbureau Nielsen gaat de registratie en harmonisatie van programma’s en spots uitvoeren voor het KijkOnderzoek 2011- 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt directeur Stichting Kijkonderzoek Bas de Vos aan Adformatie. Hoewel de twee nog in gesprek zijn gaat De Vos er vanuit dat het doorgaat.

related partner content for mobile comes here

Waarom de stichting Kijkonderzoek (SKO) Nielsen heeft geselecteerd als bureau dat de registratie en harmonisatie van programma’s en spots voor zijn rekening gaat nemen wil De Vos nog niet kwijt. Het is voor de directeur van het SKO te vroeg om in dit stadium over exacte details te communiceren. Momenteel voeren de bureaus Intomart GfK, MediaXim en Nedstat het kijkonderzoek uit.

Het Kijkonderzoek bestaat uit vier verschillende contracten. Net als andere jaren neemt Intomart GFK de meting van het kijkgedrag voor zijn rekening. Het onderzoek naar Web-tv waaronder het opvragen van de online televisieprogramma’s en commercials vallen, gaan Intomart GFK en Nedstat BV doen.

De overige projecten op het gebied van onderzoek naar nieuwe vormen van kijkgedrag zullen in de verdere besprekingen met de offrerende bureaus worden meegenomen. Uitsluitsel daarover volgt later.

De Stichting Kijkonderzoek vertegenwoordigt onder andere adverteerders,
mediabureaus, tv-exploitanten en alle publieke zendgemachtigden, vertegenwoordigd door de NPO. De doelstelling van de Stichting is het doen uitvoeren van
valide en betrouwbaar kijkonderzoek en het beschikbaar stellen van bruikbare en toepasbare resultaten aan de markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in