Overslaan en naar de inhoud gaan

Nespresso investeert 414 miljoen euro in duurzame strategie

15 miljoen daarvan gaat de komende 6 jaar naar de ontwikkeling van duurzame koffieteeltprogramma’s in Afrika.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jean-Marc Duvoisin, CEO van Nestlé Nespresso, legde tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Nespresso Sustainability Advisory Board de duurzame strategie uit voor de komende 6 jaar.

related partner content for mobile comes here

Nespresso stopt 500 miljoen Zwitserse franken (414 miljoen euro) in het nieuwe duurzaamheidsprogramma The Positive Cup. De strategie van dit programma is gebaseerd op het creëren van gedeelde waarde. Dat houdt in dat de fabrikant ‘het welzijn van boeren wil verbeteren, en duurzame productie en consumptie wil stimuleren’.

De investering bouwt volgens Duvoisin voort op de huidige investeringen, waarmee Nespresso met name het businessmodel op lange termijn wil waarborgen, namelijk toegang tot  1 a 2 procent van de wereldwijde productie van premium koffiebonen.

Waar gaat al dat geld naar toe? Een deel van de investering wordt gebruikt om een fonds op te zetten, dat de middelen zal toewijzen aan specifieke projecten.

Die projecten hangen aan de volgende speerpunten:

Koffie – 100% duurzaam verbouwde koffie

- 100% duurzaam verbouwde koffie voor de Grand Cru-koffiecupjes, door het duurzame programma uit te breiden in Ethiopië, Kenia en Zuid-Soedan. Nespresso investeert 12,5 miljoen euro (15 miljoen Zwitserse franken) in deze landen.
- Boeren helpen om te voldoen aan de certificeringsnormen (bijvoorbeeld op het gebied van waterbeheer, biodiversiteit en eerlijke behandeling van arbeiders) in samenwerking met Rainforest Alliance en Fairtrade International.
- Oplossingen ontwikkelen voor het welzijn van boeren, bijvoorbeeld met een pensioenfonds voor boeren in Colombia.

Aluminium – 100% duurzaam beheerd aluminium

 -De capaciteit voor inzameling van gebruikte capsules vergroten tot 100% in alle gebieden waar het bedrijf actief is, en het recyclingpercentage verhogen. Dat ligt nu op 80 procent wereldwijd, aldus Nespresso.
- Ingezamelde capsules hergebruiken voor nieuwe capsules (wanneer dat milieuvoordelen biedt).
- 100% van het materiaal voor nieuwe aluminiumcapsules betrekken volgens de norm van het nieuwe Aluminium Stewardship Initiative, dat momenteel wordt ontwikkeld door IUCN.

Klimaat – 100% CO2-neutraal

- De CO2-voetafdruk van het bedrijf met nog eens 10% verlagen (is de afgelopen 5 jaar met 20,7 procent verlaagd).
- Daarnaast 100% CO2-neutraal worden door de resterende operationele CO2-voetafdruk te compenseren met bosbouw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in