MSN houdt de hoofdprijs in de koelkast
Is MSN in Nederland de belangrijkste financier van de Spin Awards, in eigen land heeft MSN zelf prijzen ingesteld voor de beste adverteerders. Dat betekent, uiteraard, dat de prijzen alleen gaan naar adverteerders op MSN.com. Maar dat maakt het bekijken van de prijswinnaars voor creatieven niet minder aardig.
Afgelopen week werden de prijswinnaars van 2005 bekend an deze MSN Creative Awards. Advertentiebureaus mochten 50.000 dollar aan prijzengeld verdelen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAcht adverteerders in vier categorieën gingen er mee naar huis. De deelname viel, in vergelijking met de grote hoeveelheid inziendingen die we hier van de Spin Awards kennen, wat tegen: 300 uitingen voor 130 merken.
De belangrijkste factor voor de beoordelingen is het gehalte aan 'pionieren' dat adverteerders en hun bureaus aandurven. E was een onafhankelijke jury van chefs van onder meer Taxi, Barbarian Group en Ogilvy.
'Goud' ging er naar Hill Holliday in New York voor een videocommercial voor het Rode Kruis. Die zou ik zeker even bekijken (rechtsboven klikken), met een prachtig Amerikaans thema, alhoewel dat ook hier zou passen.
Het zilver in de categorie video ging naar een filmpje van de Las Vegas Tourism Board, ook aardig.
Verder waren er alleen zilveren onderscheidingen, onder meer voor Goodby, Silverstein & Partners (2x); Carat Interactive, MECi-The Digital Edge en Media 8 Digital Marketing.
Maar de hoofdprijs van 25.000 dollar voor de allerbeste ging er niet uit. Dat geld komt bij de hoofdprijs voor 2006 die dan 50.000 dollar zal belopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid