Overslaan en naar de inhoud gaan

MSN houdt de hoofdprijs in de koelkast

Is MSN in Nederland de belangrijkste financier van de Spin Awards, in eigen land heeft MSN zelf prijzen ingesteld voor de beste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Is MSN in Nederland de belangrijkste financier van de Spin Awards, in eigen land heeft MSN zelf prijzen ingesteld voor de beste adverteerders. Dat betekent, uiteraard, dat de prijzen alleen gaan naar adverteerders op MSN.com. Maar dat maakt het bekijken van de prijswinnaars voor creatieven niet minder aardig.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen week werden de an deze MSN Creative Awards. Advertentiebureaus mochten 50.000 dollar aan prijzengeld verdelen.

Acht adverteerders in vier categorieën gingen er mee naar huis. De deelname viel, in vergelijking met de grote hoeveelheid inziendingen die we hier van de Spin Awards kennen, wat tegen: 300 uitingen voor 130 merken.

De belangrijkste factor voor de beoordelingen is het gehalte aan 'pionieren' dat adverteerders en hun bureaus aandurven. E was een onafhankelijke jury van chefs van onder meer Taxi, Barbarian Group en Ogilvy.

'Goud' ging er naar Hill Holliday in New York voor een videocommercial voor het Rode Kruis. Die zou ik zeker even (rechtsboven klikken), met een prachtig Amerikaans thema, alhoewel dat ook hier zou passen.

Het zilver in de categorie video ging naar een , ook aardig.

Verder waren er alleen zilveren onderscheidingen, onder meer voor Goodby, Silverstein & Partners (2x); Carat Interactive, MECi-The Digital Edge en Media 8 Digital Marketing.

Maar de hoofdprijs van 25.000 dollar voor de allerbeste ging er niet uit. Dat geld komt bij de hoofdprijs voor 2006 die dan 50.000 dollar zal belopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in