Ons ben zunig


"The Internet has changed the way people buy things."
Het lijkt wel of prijs momenteel de doorslaggevende rol speelt in het hoofd van de consument. Het gaat economisch wat slechter. Dus kopen we liever bij Aldi of Lidl in plaats van bij Appie Heijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar is het zo dat wij fundementeel anders zijn gaan denken over producten, merken en prijzen door het internet? Ik vraag het me af en nodig jullie uit met mij mee te denken.
Internet heeft prijzen ongelooflijk transparant gemaakt. Binnen enkele seconden weet je bij welke winkel je de goedkoopste Miele wasmachine kunt krijgen. Dit betekent het einde van de lokale witgoed handelaar, maar ook van de verzekeringsagent op de hoek. Net als het reisbureau en de plaatselijke CD-zaak. Voor al deze spullen geldt dat ik mij weinig persoonlijk betrokken voel bij de verkoper. Ik moet een verzekering, reis of wasmachine hebben. Maar het maakt me weinig uit waar ik die handel koop.
Op internet vind ik via KELKOO of Kieskeurig razendsnel de goedkoopste winkel. Deze bevindt zich vaak in Almere of in het Oosten van het land, waar de grond nog goedkoop is. Einde verhaal voor de oude lokale verkoper in Amsterdam.
Kortom: ik ben zo benieuwd wat er gaat gebeuren met de middenstand in Nederland. Wordt de noeste MKB'er langzaam weggevaagd door de goedkoopste aanbieder van het land (mede vindbaar gemaakt door het internet), of loopt het allemaal niet zo'n vaart?
Echt, ik weet het niet. Help mij alstublieft een mening te vormen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid