Overslaan en naar de inhoud gaan

O2’s eigenzinnige aanpak

De bliksemsnelle metamorfose van Viag Interkom in mobiele telefoniemerk O2 is, ondanks wijdverbreide scepsis, een groot succes geworden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zuurstof als naam en merkbeeld? ‘Can do’ als claim? Dat wordt niks, dachten vele marketing- en branche-experts. Maar het werd wel wat… een zeer succesvolle merklancering zelfs. O2 werd, na T-Mobile, Vodafone en E-Plus, nummer vier op de telecommarkt. Net als eerder Viag, maar met een veel betere positie. O2 dringt tot gebruikers door, groeit sneller dan de markt en zet E-Plus onder druk. Alleen al in het eerste jaar na lancering groeide het klantenbestand met 22 procent, het aantal contracten met 32 procent en het marktaandeel met 22 procent; mede als resultaat van een ‘turboconcept’ met het motto ‘de mobiele generatie stapt over op O2’. Als ‘turboladers’ werden beroemdheden (testimonials) ingezet, met als meest opvallende overstapper Franz Beckenbauer, die eerder reclame voor E-Plus had gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in