O2’s eigenzinnige aanpak
Zuurstof als naam en merkbeeld? ‘Can do’ als claim? Dat wordt niks, dachten vele marketing- en branche-experts. Maar het werd wel wat… een zeer succesvolle merklancering zelfs. O2 werd, na T-Mobile, Vodafone en E-Plus, nummer vier op de telecommarkt. Net als eerder Viag, maar met een veel betere positie. O2 dringt tot gebruikers door, groeit sneller dan de markt en zet E-Plus onder druk. Alleen al in het eerste jaar na lancering groeide het klantenbestand met 22 procent, het aantal contracten met 32 procent en het marktaandeel met 22 procent; mede als resultaat van een ‘turboconcept’ met het motto ‘de mobiele generatie stapt over op O2’. Als ‘turboladers’ werden beroemdheden (testimonials) ingezet, met als meest opvallende overstapper Franz Beckenbauer, die eerder reclame voor E-Plus had gemaakt.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid