Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel aanbod voor emerging markets

Mobiele operators en producenten van mobiele telefoons moeten een aantrekkelijk aanbod ontwikkelen voor emerging markets als de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiele operators en fabrikanten van mobiele telefoons moeten hun groeimogelijkheden zoeken op emerging markets; hun gebruikersgroep zou daarmee met nog eens 1,5 miljard kunnen groeien. Er zijn op dit moment al 1,5 miljard mobiele telefoongebruikers. Nog eens 3,5 miljard mensen wonen binnen het bereik van een netwerk.
Om die groei te bewerkstelligen moeten er volgens Forrester drie dingen veranderen:

related partner content for mobile comes here

1. Fabrikanten moeten hun focus verleggen van dure toestellen met betere marges, naar lager geprijsde toestellen zonder toeters en bellen, en leren hoe ze dat winstgevend kunnen doen.

2. Regeringen moeten de excessieve belastingen, waardoor de kosten van mobiele operators hoog blijven, verlagen.

3. Mobiele operators moeten een simpel basispakket ontwikkelen, ontdaan van alle premiumdiensten, tegen een aantrekkelijke prijs.

Om aan de vraag vanuit emerging markets te voldoen heeft de GSM Association (GSMA) onlangs Motorola uitgekozen om een initiatief te ontwikkelen voor een ‘Ultra Low Cost’ toestel. Gemikt wordt op een prijs van 40 dollar. Verder wil de GSMA lokale bestuurders proberen te overtuigen van de economische en sociale voordelen van uitbreiding van het netwerk naar mensen met lagere inkomens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in