Mobiel aanbod voor emerging markets
Mobiele operators en fabrikanten van mobiele telefoons moeten hun groeimogelijkheden zoeken op emerging markets; hun gebruikersgroep zou daarmee met nog eens 1,5 miljard kunnen groeien. Er zijn op dit moment al 1,5 miljard mobiele telefoongebruikers. Nog eens 3,5 miljard mensen wonen binnen het bereik van een netwerk.
Om die groei te bewerkstelligen moeten er volgens Forrester drie dingen veranderen:
1. Fabrikanten moeten hun focus verleggen van dure toestellen met betere marges, naar lager geprijsde toestellen zonder toeters en bellen, en leren hoe ze dat winstgevend kunnen doen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis2. Regeringen moeten de excessieve belastingen, waardoor de kosten van mobiele operators hoog blijven, verlagen.
3. Mobiele operators moeten een simpel basispakket ontwikkelen, ontdaan van alle premiumdiensten, tegen een aantrekkelijke prijs.
Om aan de vraag vanuit emerging markets te voldoen heeft de GSM Association (GSMA) onlangs Motorola uitgekozen om een initiatief te ontwikkelen voor een ‘Ultra Low Cost’ toestel. Gemikt wordt op een prijs van 40 dollar. Verder wil de GSMA lokale bestuurders proberen te overtuigen van de economische en sociale voordelen van uitbreiding van het netwerk naar mensen met lagere inkomens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid