Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk interesseert kind geen bal

Wie nog steeds denkt dat een kind zonder Nikes een loser is loopt behoorlijk achter. Want kinderen, zo vertelde Maarten Kleijne van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie nog steeds denkt dat een kind zonder Nikes een loser is loopt behoorlijk achter. Want kinderen, zo vertelde Maarten Kleijne van onderzoeksbureau SARV International zijn gehoor tijdens het , maken nu de quantum leap van Maslow niveau IV naar V.

related partner content for mobile comes here

Van materialisme en status naar zelfverwezenlijking. De nieuwe jongere wil expressie geven aan zijn ‘ik’ maar is ook zeer geïnteresseerd in wie de ander eigenlijk is. Zeker de uitzender van een (commerciële) boodschap moet eerst maar eens vertellen wie die eigenlijk is. De rol van het merk wordt daarmee steeds minder belangrijk. Het is een naam op een product. Een goed merk is een merk dat op tv is. Een fantastisch merk is een merk dat overal is. Nikes hebben ze niet aan omdat het Nikes zijn, maar omdat ze die schoen toevallig aanhebben. ‘Ik heb ook Nikes van Adidas, die zijn ook goed,’ citeerde Kleijne een jongere. Kleding moet lekker zitten en eruit zien zoals je je voelt. Voor schoenen zijn merken echt uit. Maar als je favoriete dance act Adidas draagt, dan trek je die ook aan, omdat het wel lachen is om met zijn allen op Adidas te dansen. Dragen ze volgende week Puma, dan trek je die aan. Alleen in loser-groepen, zoals Gabbers, speelt het merk nog steeds een belangrijke rol. Voor hen is dat juist de manier om zich te onderscheiden, en zij geven er dan ook meer geld aan uit.
Marketeers hoeven zich niet het hoofd te breken over hoe ze jongeren aan moeten spreken (vet? cool? lachen? geil?). ‘Je moet naar ze luisteren en van ze houden, dan is alles wat je zegt goed,’ aldus Kleijne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in