Overslaan en naar de inhoud gaan

Marlboro het grootste merk binnen tankstations

Marlboro is met een omzet van 417 miljoen euro het grootste merk bij benzinestations. Nummer twee Camel volgt met 113 miljoen euro. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gemeten omzet van tankshops in Nederland is in 2008 met 5,4 procent toegenomen tot 1,8 miljard euro. Het aandeel van tabak bij tankshops is ruim 70 procent van de totale omzet en is in 2008 verder toegenomen. Daarmee is tabak één van de pijlers van de tankstations. In de Petrol merken top-20 staan 17 tabaksmerken.

related partner content for mobile comes here

Als we tabak er buiten laten is Red Bull het grootste merk. De omzet van Red Bull nam met 24 procent toe in 2008. Coca-Cola en ijsmerk Ola zijn de nummers 2 en 3. De snelst groeiende merken (excl. tabak) zijn Mentos en Stimorol. Het is de eerste keer dat IRI de Petrol merken top-20 heeft samengesteld. De lijst is gebaseerd op de gemeten omzetten in alle Nederlandse tankstations.

De vijf grootste merken in 2008: Plaats Merk Omzet 2008* 1 Marlboro 416,8 2 Camel 113,1 3 Van Nelle 94,5 4 Pall Mall 80,8 5 Kent 66,8

De vijf grootste merken in 2008, exclusief tabak: Plaats Merk Omzet 2008* 1 Red Bull 47,5 2 Coca-Cola 26,9 3 Ola 23,7 4 Spa 14,9 5 Johma 11,6

*= Omzet in de Nederlandse tankstations, in miljoenen euro’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in