Overslaan en naar de inhoud gaan

Markt pikt prijsverhoging BrandDeli niet

Media buyers vinden het niet verantwoord om een kwart meer te betalen voor hetzelfde.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BrandDeli, het gezamenlijke verhoophuis van Discovery, Beviacom en – het later aangeschoven – Fox, maakte recentelijk de tarieven bekend.

related partner content for mobile comes here

Media-inkopers van verschillende bureaus stellen vast dat de tarieven radicaal zijn opgeschroefd. Door het toepassen van allerlei indexen komt de prijs volgens hen nóg hoger uit. Dat accepteren zij niet, omdat het aanbod hetzelfde gebleven is. Sommige mediabureaus hebben geen zendtijd aangevraagd voor januari.

Los van de prijsverhoging wordt het keurslijf van vaste zenderverdelingen per doelgroep niet gewaardeerd. Á la carte zendtijd aanvragen kan ook, maar daar moet een toeslag voor betaald worden. Een media buyer zegt: ‘Als ik in plaats van 20 procent gewoon 60 procent op Discovery Channel wil inzetten, waarom zou ik daar dan voor moeten bijbetalen?’

Meer uitgebreide verslaggeving hierover in Adformatie , blz. 4.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in