MarketingRSLT Winterschool: Deborah Nas


8 december organiseert Tijdschrift voor Marketing de MarketingRSLT Winterschool. Een dag lang kennissessies op het gebied van resultaatgerichte marketing. Deborah Nas (1 van de oprichters van Sunidee) verzorgt die dag de sessie ‘Consumer insights voor innovatie marketing’. Op de vraag ‘Hoe…
... kan de marketeer in 2011 meer resultaat behalen met innovatieve marketing?' antwoordt zij:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
'We worden dagelijks met duizenden commerciële boodschappen geconfronteerd, en dit zal in de toekomst alleen maar verder groeien. Om met deze enorme hoeveelheid informatie om te kunnen gaan, passen onze hersenen een sterke filter toe, waardoor we slechts een beperkt aantal boodschappen bewust waarnemen.
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap één van de vijf boodschappen is die jouw potentiële klant zich een dag later nog kan herinneren? Door hem te raken met een relevante boodschap die je op een onderscheidende manier brengt. Dit vereist inzicht en creativiteit, de twee vaardigheden die steeds sterker bepalen hoe succesvol je bent als marketeer.'
'Inzichten vind je niet achter je bureau, en ontdek je ook niet tijdens een meeting met collega’s. Een goede marketeer is daarom volop in dialoog met zijn (potentiële) klanten. Hij gaat erop uit, ontmoet zijn klanten in hun eigen omgeving, observeert en vraagt door. Hij gaat een dialoog aan met bestaande en potentiële klanten, zowel on-line als off-line. Hij is waar zijn klanten zijn.
De klantinzichten die hij ontdekt vormen het startpunt van de ontwikkeling van nieuwe producten en nieuwe campagnes. En dan is het tijd voor creativiteit. Want als je de juiste boodschap op een onderscheidende manier weet te brengen, kun je de consument in zijn hoofd én in zijn hart raken. En dat kan de start vormen van een lange, innige relatie. Oftewel in business case jargon: een uitstekende ROI.'
'Mijn advies voor 2011 is daarom: ga erop uit!
Is je agenda overvol en heb je geen tijd? Maak dan tijd. Bepaal iedere week welke meeting het minst belangrijk is om bij te wonen, en breng deze tijd met je (potentiële) klanten door.'
Interesse?Schrijf je dan nu in voor deze sessie. Alle workshops kun je overigens hier bekijken, het is mogelijk per sessie (duur tweeënhalf uur) te reserveren.
Sprekers zijn onder andere Paul Blok (Social Media), Sander Prinsen (Affiliate Marketing), Guido Kramer en Martijn Heijstek (Return on Customer Interaction), Hanneke Blokland en Simon Bolhuis (Retentiemarketing), Kathy van de Laar (Customer Experience Marketing), Ronald Velten (Social Business Etiquette), Andy Mosmans (Merkmanagement) en Egbert Jan van Bel (Klantgericht ondernemen in 2011).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid