Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers: eerst bewijs, dan pas nieuwe media

Steeds meer marketeers starten met social media en nieuwe mediakanalen, maar veel van hun collega’s willen eerst harde cijfers zien.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt Forrester Research in zijn jaarlijkse onderzoek naar interactieve marketingkanalen, gehouden onder 333 marketeers. Het bureau ziet een toenemende belangstelling (+100 procent in vergelijking tot vorig jaar) voor alle nieuwe kanalen (denk aan social media, ugc-content en online video).

related partner content for mobile comes here

Maar het enthousiasme wordt getemperd door de druk om resultaten te meten; voor deze nieuwe kanalen zijn immers nog weinig goede meetinstrumenten voorhanden.

68 procent van de respondenten geeft aan pas nieuwe technieken in te zetten ‘als ze bewezen effectief zijn’.

Dus blijven de meeste marketeers gebruik maken van middelen als search, e-mailmarketing en display advertenties.

Meten blijkt overigens lastig voor de meeste vormen van internetmarketing. Meer dan de helft van de respondenten bijvoorbeeld zegt moeite te hebben met het effectief inzetten van search, terwijl deze vorm van internetmarketing het beste meetbaar is. En 58 procent heeft moeite met het effectief meten van online video.

Een paar nieuwe marketingkanalen worden minder gebruikt dan vorig jaar: in game-advertising wordt ingezet door slechts 18 procent van de respondenten. 67 procent heeft geen plannen met dit medium. Een jaar eerder zette nog 24 procent dit medium in.

Ook mobile marketing doet het minder goed: 28 procent zegt het dit jaar te gebruiken, 36 procent heeft (nog) geen interesse). Widgets: 37 procent heeft geen plannen in die richting.

Bron: Adweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in