Marketeers: eerst bewijs, dan pas nieuwe media
Zo zegt Forrester Research in zijn jaarlijkse onderzoek naar interactieve marketingkanalen, gehouden onder 333 marketeers. Het bureau ziet een toenemende belangstelling (+100 procent in vergelijking tot vorig jaar) voor alle nieuwe kanalen (denk aan social media, ugc-content en online video).
Maar het enthousiasme wordt getemperd door de druk om resultaten te meten; voor deze nieuwe kanalen zijn immers nog weinig goede meetinstrumenten voorhanden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta68 procent van de respondenten geeft aan pas nieuwe technieken in te zetten ‘als ze bewezen effectief zijn’.
Dus blijven de meeste marketeers gebruik maken van middelen als search, e-mailmarketing en display advertenties.
Meten blijkt overigens lastig voor de meeste vormen van internetmarketing. Meer dan de helft van de respondenten bijvoorbeeld zegt moeite te hebben met het effectief inzetten van search, terwijl deze vorm van internetmarketing het beste meetbaar is. En 58 procent heeft moeite met het effectief meten van online video.
Een paar nieuwe marketingkanalen worden minder gebruikt dan vorig jaar: in game-advertising wordt ingezet door slechts 18 procent van de respondenten. 67 procent heeft geen plannen met dit medium. Een jaar eerder zette nog 24 procent dit medium in.
Ook mobile marketing doet het minder goed: 28 procent zegt het dit jaar te gebruiken, 36 procent heeft (nog) geen interesse). Widgets: 37 procent heeft geen plannen in die richting.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid