Lopen met Rutger Hauer
In deze campagne draait om ‘giants’, en de stappen die ze in het leven zetten. Gebaseerd op de ‘striding man’ van Johnnie Walker. Volgens het whiskymerk (eigendom van Diageo) zijn deze giants inspirerende mensen, op weg om zichzelf en de wereld te verbeteren.
Hun audio interviews zijn vanaf vandaag te downloaden via de widget op www.johnniewalker.nl en www.facebook.com/johnniewalker.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEr zijn verhalen van ‘global giants’ te downloaden, zoals zakenman Richard Branson, kledingontwerper Ozwald Boateng, zeiler Amyr Klink, reclameman John Hegarty (de man achter Levi’s ‘Laundrette’-commercial) en ontdekkingsreiziger Ranulph Fiennes.
Speciaal voor de Nederlandse en Belgische markt zijn er twee interviews met acteur Rutger Hauer (die ooit in een ver verleden al eens een commercial voor mede-Diago merk Guinness deed) en de Vlaamse topatleet Marc Herremans te downloaden.
In het ‘Walk with Giants’-gesprek vertelt Hauer over zijn geloof in toeval. ‘Je moet wel de hele dag wakker blijven om het toeval te herkennen en kansen te grijpen die daaruit voortkomen.’ Ook licht de acteur zijn drang toe om iets terug te geven aan de maatschappij; zij het met workshops voor filmmakers of aan kinderen en vrouwen via zijn Starfish Association.
De campagne, die ongeveer 1,5-2 maanden zal duren, richt zich op de kerndoelgroep van Johnnie Walker: mannen van 25-35 jaar, die carrière gericht zijn, een goed inkomen hebben, hogerop willen komen en die de geïnterviewde giants als voorbeelden zien.
Molblog sprak kort met Andrey Datchev, senior digital marketing & RM manager, Northern Europe), nu drie maanden in dienst bij Diageo.
Datchev: ‘Het concept is global, de uitvoering is op lokaal niveau.’ De verhalen van global giants als David Branson en Ranulph Fiennes zijn weliswaar voor een breed publiek interessant, maar, zo weet hij, om succes te hebben op de lokale markten, dien je ook een ‘local’ aanbod te hebben. Vandaar dus ‘local heros’ Hauer en Herremans.
Datchev: ‘Alle giants zijn geïnterviewd, maar de interviewvragen zijn uit de podcasts gehaald, zodat de consument alleen het verhaal van de ‘giant’ hoort. De content wordt op diverse sites aangeboden. De widgets kan men op eigen sites plaatsen, op FaceBook, waar dan ook. Delen, iTunes. Streaming of downloaden.’
Awareness is belangrijk, er zal van pre-roll gebruik worden gemaakt. En er wordt gebruik gemaakt van segmentatie. Er zal brand tracking worden gedaan, de hele campagne wordt gemeten. Datchev: ‘Het is zo belangrijk om dit soort campagnes te meten, maar de mogelijkheden om te meten veranderen zo snel. De ontwikkelingen gaan zo rap, dat het voor een merk onmogelijk is om het zelf te doen, zegt hij. Je hebt hulp van bureaus nodig met kennis van zaken.’
In deze campagne wordt geen gebruik gemaakt van tv-commercials, het is louter digitaal. Volgens Datchev is dit de beste manier om de consument te benaderen. Datchev: ‘Ik zeg niet dat adverteren op tv niet effectief is, maar in dit geval werkt digitaal beter.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid