Overslaan en naar de inhoud gaan

WebAds neemt afscheid van de banner

WebAds Interactive Advertising stopt met verkoop van de banner, omdat deze volgens het webbedrijf niet meer symbool staat voor online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de start van het adverteren op het internet, zo’n 15 jaar geleden, was er een belangrijke rol weggelegd voor de banner. Maar de full banner is inmiddels te klein en te weinig effectief, vind . WebAds heeft daarom als eerste exploitant besloten om per 1 januari 2010 geen banners meer te verkopen op de websites binnen haar netwerk.

related partner content for mobile comes here

'De rol van de banner is inmiddels overgenomen door andere formaten met een grotere impact, zoals de Leaderboard of de Rectangle', zegt managing partner Tjeerd Kooij. 'De full banner is te klein, heeft te weinig impact en biedt te weinig creatieve mogelijkheden. Ook de Skyscraper, een ander icoon uit de internetgeschiedenis, is waarschijnlijk geen lang leven meer beschoren. Maar in de toekomst zal geld verdienen met een website steeds meer komen uit specials, content integratie of sponsoring.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in