Overslaan en naar de inhoud gaan

Let op identiteit en imago

De basis voor al het merkdenken moet de identiteit van merk en afzender zijn. Het merk moet staan voor bepaalde waarden, die voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt de Duitse marketingprofessor Herbert Meffert. En het zelfbeeld versus het beeld dat de buitenwacht van het merk heeft, moeten zoveel mogelijk congruent zijn. Op dit punt gaat het vaak mis, omdat de merkontwikkelaars lekker knutselen aan hun merk, maar ieder gevoel met de realiteit, lees de wensen van de consumenten, uit het oog verloren zijn.
Het is de kunst om een bestaand merk mee te laten groeien met de tijdgeest, met de buitenwereld, zonder de eigen merkwaarden op te geven of al te zeer aan te tasten. Jammer alleen dat de merkenwereld nog steeds niet beschikt over een uniform meetinstrument waarmee de werking van een merk gemeten en gestuurd kan worden. Een ‘wereldmerkenstandaard’ zou een geweldige steun geven aan merkenbouwers in hun praktijk.

related partner content for mobile comes here

Meffert gelooft niet in de houdbaarheid van merken die met megabudgetten in no-time uit de grond zijn gestampt, zoals we hebben gezien in de telecom- en energiebranche. Consumenten zijn op deze terreinen nauwelijks merkbewust. Fabrikanten van sigaretten, wasmiddelen of bier kunnen echter nooit genoeg tijd, geld en energie besteden aan hun merken, want consumenten laten zich in deze sectoren zeer sterk leiden door de merken in hun hoofd. En die breinposities zijn tot stand gekomen door de merkinspanningen uit het verleden.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in