Overslaan en naar de inhoud gaan

Pearson op verlies door Financial Times

Dalende advertentie-inkomsten van de Financial Times hebben de Britse uitgever Pearson in het eerste halfjaar van 2002 een nettoverlies van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verlies is veel groter dan analisten hadden verwacht. In de eerste helft van vorig jaar leed Pearson nog slechts 3 miljoen pond (4,7 miljoen euro) verlies. De omzet nam sindsdien 3 procent af tot 1,8 miljard pond (2,8 miljard euro), bijna geheel veroorzaakt door de lagere advertentie-inkomsten van de Financial Times. De uitgever verwacht een herstel in het tweede halfjaar. Als de malaise echter aanhoudt, vreest Pearson dat het bedrijfsresultaat bij de Financial Times 10 tot 15 procent lager uitvalt. De Financial Times had 31 procent minder advertentie-inkomsten in vergelijking met de eerste zes maanden van 2001, schrijft Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in