
De vanochtend gepresenteerde resultaten zijn volgens het concern ‘aan de bovenzijde van de eigen verwachtingen’. Topman Rob van den Bergh spreekt van ‘een solide groei'. Het bedrijf is zich aan het veranderen van een uitgever naar een informatieleverancier voor de zakelijke markt. De omzet daalde licht van 3,882 miljard naar 3,781 miljard euro. Dat had vooral te maken met valuta-effecten.
De Amerikaanse dochter AC Nielsen is een van VNU's belangrijkste winstmakers. Zonder de gevolgen van de lagere dollar zou de omzet met 2 procent zijn gestegen.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensZoals gebruikelijk vindt VNU vindt het te vroeg om al een verwachting voor de winst per aandeel in 2005 af te geven. Vanwege prijsdruk noemt het concern het 'uitdagend' om de bovenkant van de bandbreedte bij Marketing Information (MI) - een omzetgroei van 5-7 procent - te halen. De groei zal volgens VNU wel tegen 5 procent aanliggen (FD/ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee