Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart meer winst VNU

Informatie- en mediaconcern VNU heeft in 2004 een nettowinst gemaakt van 163 miljoen euro. Dat is een kwart meer dan in het voorafgaande…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vanochtend gepresenteerde resultaten zijn volgens het concern ‘aan de bovenzijde van de eigen verwachtingen’. Topman Rob van den Bergh spreekt van ‘een solide groei'. Het bedrijf is zich aan het veranderen van een uitgever naar een informatieleverancier voor de zakelijke markt. De omzet daalde licht van 3,882 miljard naar 3,781 miljard euro. Dat had vooral te maken met valuta-effecten.

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse dochter AC Nielsen is een van VNU's belangrijkste winstmakers. Zonder de gevolgen van de lagere dollar zou de omzet met 2 procent zijn gestegen.

Zoals gebruikelijk vindt VNU vindt het te vroeg om al een verwachting voor de winst per aandeel in 2005 af te geven. Vanwege prijsdruk noemt het concern het 'uitdagend' om de bovenkant van de bandbreedte bij Marketing Information (MI) - een omzetgroei van 5-7 procent - te halen. De groei zal volgens VNU wel tegen 5 procent aanliggen (FD/ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in