KPN is al jarenlang zoekende


KPN maakte dinsdag bekend opnieuw een pitch uit te schrijven. Het bedrijf is al jarenlang zoekende naar het geschikte concept.
TBWA\Neboko werkt sinds 2007 voor KPN en lanceerde sindsdien een aantal verschillende campagnes. Vorig jaar werd het thema 'KPN doet het gewoon' geïntroduceerd. Begin 2012 schreef KPN ook al een competitie uit tussen bestaande bureaupartners TBWA\ en N=5.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nieuwe pitch volgt op een nieuwe marketingkoers die het telecombedrijf heeft uitgestippeld.Eric-Jan Doorenbosch, directeur Marketing Consumentenmarkt: ‘De afgelopen periode hebben wij de basis gelegd voor een nieuwe koers, met heldere doelstellingen. Er zijn consumentenonderzoeken geweest en we hebben onze merkstrategie aangescherpt. De volgende stap is dat wij ons breed gaan oriënteren op de vraag wat de consequenties zijn voor de communicatiestrategie.’
In het traject dat nu van start gaat, voert KPN eerst een reeks kennismakingsgesprekken met verschillende bureaus. Vervolgens worden enkele partijen uitgenodigd voor een pitch. TBWA\Neboko en KPN bespreken nog of het bureau hieraan ook deel zal nemen. De bedoeling is dat uiterlijk eind dit jaar besloten wordt met welke partij KPN de nieuwe marketingkoers zal vormgegeven. 3MO gaat de pitch begeleiden.
TBWA\Neboko maakte onlangs nog de commercial Parachute voor KPN.
Historie
2012 KPN schrijft een (re)pitch uit onder zijn toeleveranciers.
2009 Lancering van de ‘Generatie KPN’-campagne.
2007 KPN zegt samenwerking met Nationaal Telecom Team op en brengt zijn merkcommunicatie onder bij TBWA\Neboko.
2006 De nieuwe positionering van KPN met als pay-off ‘KPN sluit je aan’ wordt groots gelanceerd.
2005 KPN kiest They, Lowe en N=5 (werkend onder de naam Nationaal Telecom Team) voor zijn merkcommunicatie. Ook TBWA\Neboko, DDB en FHV BBDO (het vorige bureau) waren bij de oriëntatie betrokken.
2002 KPN zegt na 30 jaar het contract op met PPGH/JWT en kiest na een langdurige pitch FHV BBDO boven Publicis. Eerder dat jaar was een punt gezet achter de campagne met Maarten Spanjer en Rijk deGooyer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid