Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN en Telfort kibbelen over tekstballon

KPN en Telfort vechten een kort geding uit met dit keer als inzet een paarswitte tekstballon in de reclamecampagne van Telfort. Volgens de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hierdoor is schade geleden, betoogde KPN in de rechtbank van Arnhem. Het concern ontvangt gaarne een voorschot van 30.000 euro. KPN besteedt jaarlijks 10 miljoen euro aan de Hi-campagne, die zich vooral richt op de jonge gebruikers van mobiele telefoons. Volgens KPN-advocaat K. Bisschop maakt Telfort inbreuk op het auteurs- en merkenrecht.

related partner content for mobile comes here

Raadsman G. van den Bergh van Telfort meldde dat het bedrijf op humoristische wijze aan de kaak wilde stellen dat KPN niet de goedkoopste sms-aanbieder is. ´Een opscheppertje dat letterlijk een koekje van eigen deeg krijgt.' Het doel van de Telfort-campagne was om lezers aan te zetten tot een prijsvergelijking met KPN.
Voorzieningenrechter H. Uniken Venema was vrijdag niet van plan om een oordeel te vellen over het geschil. Op zijn verzoek proberen de bedrijven er deze week zelf uit te komen. Daarmee is het juridische gesteggel tussen de twee nog lang niet afgelopen. Op 24 september daagt Telfort KPN voor de rechter, omdat KPN in zijn reclames claimt het beste netwerk te hebben. En dat is tegen het zere been van de concurrent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in