Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing voor alle leeftijden

Goed nieuws voor marketeers die de weg zijn kwijtgeraakt in het doelgroependoolhof. Het leven van de hedendaagse consument is te verdelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het begint allemaal met de voorschoolse fase. De nul- tot zesjarige consumenten groeien op in een welvarende wereld, met ouders die het hebben van kinderen als iets modieus beschouwen en niet te beroerd zijn om flink in hen te investeren. Gewilde artikelen: ecologisch verantwoorde babyvoeding, hippe accessoires, karakterspeelgoed.
Tussen de zeven en de elf jaar zijn de kleintjes echte hedonisten geworden, met uiteenlopende interesses, dat wel. Computerspelletjes, mobieltjes en Yu-Gi-Oh!-kaarten scoren hoog, maar ook The Simpsons en soaps als Eastenders, en natuurlijk (lolli)popsterren als Britney Spears en Justin Timberlake. De 12- tot 17-jarigen zijn geboren consumenten, ze weten wat ze willen en ook wat dat kost. De mobieltjes blijven populair, maar ook weblogs zijn gewild, evenals chatten en downloaden van internet. En de kleren zijn van Diesel.

related partner content for mobile comes here

De jong-volwassenen (18-24) zijn de meest benijde generatie: goed opgeleid, en met de wereld aan hun voeten. Die wereld bestaat uit MP-3-parties, Ebay, reisjes naar Thailand en Zuid-Oost Azië, kleding van Zara, en R’n’B-muziek. Vanaf 25 breekt de tijd van mix- en match aan: vliegen met easyJet, maar wel logeren in een vijfsterren hotel. Een bloesje van Prada op een goedkope spijkerbroek, dat werk. I-Pod naast Harry Potter (alleen de boeken!), en leuke dure hebbedingetjes scoren via Firebox.com. De 45- tot 65-jarigen vormen de babyboom-generatie, die eigenlijk altijd aan de macht is geweest en ook niet van plan is die macht op te geven. Plastische chirurgie laat je doen in Zuid Afrika,waar het nog betaalbaar is, vakantie hou je op Mallorca (Toscane is zó passé), je rijdt op een Harley en draait cd’s van Buena Vista Social Club.

De 65-plussers ten slotte vinden zichzelf helemaal nog niet oud, en zoeken dus steeds nieuwe ervaringen en inspiratie. Bijvoorbeeld op de University of the third age, via e-mailcontacten met leeftijdgenoten of door zich in te zetten voor het milieu of een ander goed doel. Toyota is geliefd om zijn betaalbare technologie en degelijkheid, Classic FM favoriet voor de muziek.

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in