Overslaan en naar de inhoud gaan

iPad-gebruikers staan open voor ads

Gebruikers van de iPad staan meer open voor advertising op hun apparaat dan consumenten die gebruikmaken van e-readers, netbooks of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gebruikers van de iPad staan meer open voor advertising op hun apparaat dan consumenten die gebruikmaken van e-readers, netbooks of laptops, zo blijkt uit . En ze zullen ook eerder online iets kopen.

related partner content for mobile comes here

De onderzoeksresultaten doen vermoeden dat gebruikers van de iPad eerder geneigd zijn om op een interactieve advertentie of video te klikken. 45 procent van de iPad-gebruikers geeft aan dat ze op advertenties met multimedia klikken. Dit geldt voor 26 procent van de iPhone-gebruikers en 27 procent van de gebruikers van andere apparaten.

36 procent van de iPad’ers doet een aankoop op internet via hun pc na het zien van een advertentie, 27 procent van de andere mobiele apparaten doen dat. Een kwart van de iPad-gebruikers heeft een aankoop in een winkel gedaan naar aanleiding van een advertentie op de iPad, in vergelijking met 10 procent van de anderen. 12 procent deed de aankoop telefonisch en acht procent deed het via de iPad. Voor de andere gebruikers is dat respectievelijk zeven en vijf procent.

Van alle ondervraagden zegt 60 procent geen problemen met online advertenties te hebben als dat betekent dat ze daardoor toegang hebben tot gratis content.

Ander gaf aan dat iPad-gebruikers hogere click-through rates bij interactive pre-roll video ads scoren dan gebruikers van andere mobiele apparaten.

Bron: BizReport

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in