iPad-gebruikers staan open voor ads
Gebruikers van de iPad staan meer open voor advertising op hun apparaat dan consumenten die gebruikmaken van e-readers, netbooks of laptops, zo blijkt uit onderzoek van Nielsen. En ze zullen ook eerder online iets kopen.
De onderzoeksresultaten doen vermoeden dat gebruikers van de iPad eerder geneigd zijn om op een interactieve advertentie of video te klikken. 45 procent van de iPad-gebruikers geeft aan dat ze op advertenties met multimedia klikken. Dit geldt voor 26 procent van de iPhone-gebruikers en 27 procent van de gebruikers van andere apparaten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta36 procent van de iPad’ers doet een aankoop op internet via hun pc na het zien van een advertentie, 27 procent van de andere mobiele apparaten doen dat. Een kwart van de iPad-gebruikers heeft een aankoop in een winkel gedaan naar aanleiding van een advertentie op de iPad, in vergelijking met 10 procent van de anderen. 12 procent deed de aankoop telefonisch en acht procent deed het via de iPad. Voor de andere gebruikers is dat respectievelijk zeven en vijf procent.
Van alle ondervraagden zegt 60 procent geen problemen met online advertenties te hebben als dat betekent dat ze daardoor toegang hebben tot gratis content.
Ander onderzoek van Rhythm NewMedia gaf aan dat iPad-gebruikers hogere click-through rates bij interactive pre-roll video ads scoren dan gebruikers van andere mobiele apparaten.
Bron: BizReport
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid