Overslaan en naar de inhoud gaan

Invulling samenwerking TMG en Talpa loopt vertraging op

De markt moet nog even wachten op de toelichting op de plannen die Telegraaf Media Groep en John de Mols Talpa hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

TMG liet eerder weten dat er einde tweede kwartaal meer duidelijk moest zijn. Vrijdag meldde het mediabedrijf in een persbericht dat die deadline niet gehaald is. TMG en Talpa werken momenteel nog aan &;de laatste aspecten&; van de voorgenomen samenwerking. &;Dit proces verloopt voorspoedig maar kost iets meer tijd dan verwacht.&; Deze maand moet er nu een update aan de markt komen.

Beoogde samenwerking
In januari kondigden TMG en Talpa aan rond de radioactiviteiten, waarbij de zenders van Talpa en die van Sky Radio Group (dochterbedrijf van TMG) samengevoegd zouden worden. Daarnaast betaalt TMG 27 miljoen euro aan het bedrijf van De Mol. Ook neemt het Telegraaf-concern een klein belang in SBS Broadcasting via een holding van Talpa, .

Onduidelijkheid
Over de deal is tot nu toe veel . Zo wil de kleine aandeelhouder in TMG precies weten hoe de overeenkomst in elkaar zit en waarom TMG 27 miljoen euro moet betalen.

van TMG kon ceo Geert-Jan van der Snoek inhoudelijk niet ingaan op de voorwaarden van de deal.

Radio 10
John de Mol gaat ondertussen rustig door met zijn plannen. lijfde hij het succesvolle Radio 10 volledig in en verkocht Talpa Slam! aan Radio Corp. Het is nu de bedoeling dat Sky Radio en Radio Veronica (SRG) samen met Radio 538 en Radio 10 in één zendergroep komen.

Hoe de deal écht in elkaar zit, weten we dus in de loop van deze maand.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in