Overslaan en naar de inhoud gaan

Houd je verkoopteam bij de les

Drie bekende valkuilen waar we vooral niet moeten intuinen, aldus de sales- en marketingexperts.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Allereerst: pas op hoe je resultaten meet. Focus op marktaandeel. Want er is een grote kans dat verkopers die worstelen om overeind te blijven een te rooskleurig beeld geven van aantallen prospects.

related partner content for mobile comes here

Ten tweede: ga niet stunten met je prijs. Prijskorting is een prima strategie om verkoopvolume te realiseren, maar voor hooguit 1 seizoen. In een langdurige recessie is het zelfmoord.

Tot slot: check of je verkopers hun emoties niet op de verkeerde dingen richten. Als het minder goed gaat, kan dat mensen verlammen. Dan kunnen ze gaan focussen op zaken die niet controleerbaar zijn, zoals rentepercentages.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in