Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijna helft huishoudens heeft digitale tv

Digitale tv groeit door. In de eerste helft van dit jaar had 47 procent van de Nederlandse huishoudens digitale tv. Dat is een groei van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook het aantal LCD/plasma-beeldschermen (van 31,2 procent in 2008 naar 41,2 procent) en harddisk recorders (17,8 procent) in de Nederlandse huishoudens groeit. Het percentage traditionele analoge kabelaansluitingen is verder gedaald van 72,7 procent in 2008 naar 64,1 procent. De penetratie van Digitenne is gestegen van 7,5 naar 9,4 procent. De digitale ontvangst via de schotel daalt van 7,8 in 2008 naar 5,8 procent (1e helft 2009) van de huishoudens.

related partner content for mobile comes here

Bij de tv in de woonkamer zet de opmars van de platte beeldbuis verder door ten koste van de traditionele beeldbuis. Inmiddels heeft 32,5 procent van de huishoudens een basistoestel met een LCD-scherm en 8,7 procent heeft een plasmascherm. Slechts 54,8 procent van de basistoestellen heeft nog een klassieke beeldbuis. In meer dan de helft (58 procent) van de Nederlandse huishoudens is nu een breedbeeld televisie aanwezig.

Het percentage harddisk recorders in de Nederlandse huishoudens is gestegen van 15,4 naar 17,8 procent. Als randaparatuur blijft de dvd-speler het populairst. In 54,7 procent van de huishoudens is een dvd- of Blueray-speler aanwezig, in 17 procent van de huishoudens staat een dvd-recorder.

Het percentage huishoudens dat wel eens via de pc naar tv-programma’s kijkt is 34,2 procent. Dat is een stijging van 7,2 procent over geheel 2008.

De cijfers zijn afkomstig van Stichting Kijkonderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in