Overslaan en naar de inhoud gaan

Het vernieuwde Parool ontstijgt het Amsterdamse

J. Walter Thompson Amsterdam lanceert de vernieuwde positionering van de krant met een merkcampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Eerder maakte hoofdredacteur Ronald Ockhuysen tegenover en inhoudelijk veranderd.

related partner content for mobile comes here

De verzetskrant heeft naar eigen zeggen in de loop der jaren wat van zijn rebelse karakter verloren. Met de vernieuwde positionering wil de krant internationale allure combineren met Amsterdamse bravoure. Niet alleen het logo en de vormgeving zijn veranderd, ook de inhoud van de krant en de redactie hebben een verdiepingsslag gemaakt. 

Typografische campagne

Met een typografische campagne wil Het Parool zichzelf neerzetten als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie bestaat uit meer dan dertig advertenties variërend van ludieke, scherpe tot soms kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of op specifieke locaties en gebeurtenissen. Daarnaast wordt er niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die in Amsterdam te vinden zijn, maar zijn deze ook te zien op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’.

De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven, waardoor ze het ware krantgevoel op moeten wekken. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, met een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’.

De campagne start op 10 februari, de dag dat het nieuwe Parool wordt gelanceerd.

Het Parool verheft nieuws tot kunst:

Het Parool en zomaar twee andere kranten:

Het Parool is herboren:

Het Parool is een goede investering:

Credits
KLANT: Het Parool
MARKETING MANAGER: Cornel van Buuren            
J. WALTER THOMPSON AMSTERDAM    

THINK                      
CREATIE:  Bas Korsten, Ruben van Dijk, Mats Wilke, Guney Soykan

DO
BUSINESS DIRECTOR: Lisa Mérelle
CONCEPT PRODUCER: Linda Jansen

MAKE
DESIGNER: Wim Sohl
MOVIEMAKER: Tim Arnold
PRODUCTIEMAATSCHAPPIJ: Sound/Music: Jasper Boeke (Studio Boeke)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in