Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema stelt kinderraad in voor Zwarte Piet en andere 'heftige discussies'

Winkelketen Hema stelt een raad van kinderen in die de onderneming moet helpen omgaan met morele dilemma’s als de zwartepietdiscussie.…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Winkelketen Hema stelt een raad van kinderen in die de onderneming moet helpen omgaan met morele dilemma’s als de zwartepietdiscussie. Dat vertelt Hema-topman Tjeerd Jegen in een interview met  tijdschrift

related partner content for mobile comes here

Medewerkers bedreigd

‘De samenleving verruwt, mensen zijn steeds sneller ontevreden. Een merk als Hema voelt dat meteen’, zegt Jegen. ‘Al langer zijn wij op zoek naar nieuwe invalshoeken voor thema’s waar we zelf niet uitkomen.’

Dat gaat onder meer om de zwartepietendiscussie, waarin Hema onder vuur kwam te liggen het vorig jaar uiterlijk van Piet aanpaste. Dit leidde tot bedreigingen van Hema-medewerkers. Dit voorjaar moest Hema zelfs in de verdediging omdat het paaseitjes ‘verstopeitjes’ had genoemd.

 

 

Verbinden

De raad van kinderen wordt opgezet in samenwerking met de school IKC Noordrijk uit Amsterdam-Noord. Wat precies besproken gaat worden wordt nog verder uitgewerkt. De kern is, aldus Jegen, hoe Hema positief kan bijdragen aan dit soort heftige discussies:  ‘Want kinderen polariseren niet, maar verbinden.’

Laurentien

Naast Hema zijn er meer ondernemingen die zich laten adviseren door een raad van kinderen, waaronder Albert Heijn, en Lidl. De kinderraden worden gestimuleerd door de van Prinses Laurentien, die wil dat meer bedrijven in gesprek gaan met kinderen over actuele en maatschappelijke onderwerpen. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in