Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote Europese campagne tegen rookverslaving

De Europese Commissie begint in heel Europa een campagne tegen rookverslaving.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op internet, televisie en in de bioscoop komt dit voorjaar informatie hoe verslaafden hulp kunnen krijgen bij het stoppen.

related partner content for mobile comes here

De actie is ongeveer driemaal groter dan de vorige Brusselse antirookcampagne. Ze kost 72 miljoen euro en gaat vier jaar duren.

De nieuwe campagne richt zich vooral op jongeren. Hoe jonger men immers begint sigaretten te roken, hoe moeilijker het wordt om te stoppen. De website en de tv-spotjes beginnen 1 juni.

De Nederlandse stichting voor een rookvrije toekomst Stivoro is blij met de Europese campagne. "Belangrijk is dat er steeds telefoonnummers komen voor hulp bij het stoppen", aldus directeur Trudy Prins.

Ze zegt het mooi te vinden als door de campagne 1 à 2 procent van de Europese rokers stopt. "Stoppen is heel moeilijk. In Nederland proberen elk jaar een miljoen mensen op te houden. Na een paar weken zijn 800.000 daarvan al weer aan het paffen."

De Stivoro-directeur, ook voorzitter van het European Network for Smoking Prevention, vindt dat de Europese campagne wel iets beter had gekund. De actie zou zich moeten richten op de landen met veel notoire rokers: Hongarije, Spanje, Duitsland, Italië en Griekenland. Daar paft 38 procent. Het Europese gemiddelde is 33 procent, in Nederland 28 procent. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in