Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen beroepsgroep zo blij met het loon als marketeers en communicatieprofs

82% marcom-medewerkers verwacht loonsverhoging in 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Medewerkers in de marketing & communicatiesector het meest tevreden met hun loon. Bijna de helft (46 procent) zegt tevreden te zijn over de betaling. Met een gemiddeld bruto uurloon van € 15,00 ligt het uurloon in de marcom-sector 60 cent hoger dan gemiddeld.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de Loonwijzer/Monsterboard Wage Index, een rapport dat inzicht geeft in loonontwikkelingen in Nederland.

Verwachte stijging

Het gemiddeld bruto uurloon in de marketing- en communicatiesector bleef met die 15 euro wel in 2014 gelijk. In de productiesector daalde het uurloon met -3,7 procent het meest terwijl het uurloon in de horeca met 2,9 procent het meest steeg.

Maar liefst 82 procent van de marcom-medewerkers verwacht loonsverhoging in 2015. Dit percentage verdubbelde ten opzichte van 2013. In geen enkele andere sector is deze verwachting hoger. ‘Medewerkers in de marketing- en  communicatiesector hebben duidelijk meer vertrouwen in een positieve loonontwikkeling dan in andere sectoren’, aldus Paulien Osse, directeur bij Wage Indicator.

13e maand vaker ontvangen

Het aantal uitgekeerde eindejaar bonussen steeg in de marcom-sector van 3 naar 6 procent. Ook de 13e maand wordt vaker uitgekeerd. In 2014 ontving 10 procent van de medewerkers een 13e dertiende maand, tegenover 0 procent in 2013.

Het aantal winstuitkeringen bleef gelijk met 3 procent. Overige bonussen zijn nagenoeg gelijk gebleven en werden in 2014 ontvangen door 7 procent van de medewerkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in