Overslaan en naar de inhoud gaan

Foresights: minder gemiste kansen in innovatie

Een snoeiharde slag. Gravel springt onder de schoenen vandaan. Een blik, een sprint, een diepe ademteug, een uithaal... buiten de lijn. Een…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zo gaat het nu eenmaal soms. Het is niet eenvoudig om voor elke bal perfect in te schatten waar deze terecht komt en om van oog-hand coördinatie nog maar niet te spreken. Misschien is het niet makkelijk, maar het is wel te trainen, Federer doet tenslotte veel dingen toch wel wat beter dan de eerste en beste amateur.



In de wereld van marketing en innovatie is het soms ook moeilijk om in te schatten waar de bal terecht komt: waar de markt precies heengaat of dat een innovatie wel of niet succesvol gaat zijn.

Toch gaat het hier niet om blind gokken, er zijn wel degelijk manieren om de ‘oog-hand coördinatie’ van marketing te optimaliseren. Helaas vinden veel marketeers dat binnen hun organisaties hier nog veel te weinig aandacht voor is. Recent onderzoek dat we vanuit Blauw Research, samen met het NIMA, hebben uitgevoerd laat zien dat slechts 25% van de marketeers in Nederland hun organisaties een 8 of hoger geven als het gaat om hoe ‘future proof’ hun organisatie is. Veel ruimte voor verbetering dus!

Veel van de marketeers geven aan dat ze vaak te vroeg (56%) of juist te laat (67%) iets op de markt hebben gebracht. Of dat ze een idee hadden waar te vroeg de stekker uit was getrokken (59%).

Timing van innovatie is niet eenvoudig, dat is ook een gemiste kans! Toekomstdenken is belangrijk. Het bepaalt het lange termijn bestaansrecht van je organisatie. Er is niet voldoende aandacht voor. Dat vinden marketeers zelf en ikzelf zie dat ook. En laten we wel wezen, het is ook erg moeilijk. Maar erg moeilijk is relatief. Door het inrichten van een Foresight proces in de organisatie wordt ‘erg moeilijk’ ‘gewoon moeilijk’ en dat wordt vanzelf ‘gewoon’. En dat gaat helpen meer succesvol te innoveren. Meer weten over Marketing en de Toekomst? Download hier  het rapport.

Vragen over foresights? Neem direct contact op met  Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.

hier  het rapport.

Vragen over foresights? Neem direct contact op met  Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.

Vragen over foresights? Neem direct contact op met 

Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.

.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in