Foresights: minder gemiste kansen in innovatie
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Zo gaat het nu eenmaal soms. Het is niet eenvoudig om voor elke bal perfect in te schatten waar deze terecht komt en om van oog-hand coördinatie nog maar niet te spreken. Misschien is het niet makkelijk, maar het is wel te trainen, Federer doet tenslotte veel dingen toch wel wat beter dan de eerste en beste amateur.
In de wereld van marketing en innovatie is het soms ook moeilijk om in te schatten waar de bal terecht komt: waar de markt precies heengaat of dat een innovatie wel of niet succesvol gaat zijn.
Toch gaat het hier niet om blind gokken, er zijn wel degelijk manieren om de ‘oog-hand coördinatie’ van marketing te optimaliseren. Helaas vinden veel marketeers dat binnen hun organisaties hier nog veel te weinig aandacht voor is. Recent onderzoek dat we vanuit Blauw Research, samen met het NIMA, hebben uitgevoerd laat zien dat slechts 25% van de marketeers in Nederland hun organisaties een 8 of hoger geven als het gaat om hoe ‘future proof’ hun organisatie is. Veel ruimte voor verbetering dus!
Veel van de marketeers geven aan dat ze vaak te vroeg (56%) of juist te laat (67%) iets op de markt hebben gebracht. Of dat ze een idee hadden waar te vroeg de stekker uit was getrokken (59%).
Timing van innovatie is niet eenvoudig, dat is ook een gemiste kans! Toekomstdenken is belangrijk. Het bepaalt het lange termijn bestaansrecht van je organisatie. Er is niet voldoende aandacht voor. Dat vinden marketeers zelf en ikzelf zie dat ook. En laten we wel wezen, het is ook erg moeilijk. Maar erg moeilijk is relatief. Door het inrichten van een Foresight proces in de organisatie wordt ‘erg moeilijk’ ‘gewoon moeilijk’ en dat wordt vanzelf ‘gewoon’. En dat gaat helpen meer succesvol te innoveren. Meer weten over Marketing en de Toekomst? Download hier het rapport.
Vragen over foresights? Neem direct contact op met Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.
hier het rapport.
Vragen over foresights? Neem direct contact op met Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.
Vragen over foresights? Neem direct contact op met
Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.
.
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid