Ethnomarketing in cijfers
We doen deze week een nieuwe poging. De enorme drukte die een aantrekkende economie meebrengt voor mijn bureau heeft vorige week het werk als gastcolumnist wat in de weg gestaan.
Wat de Amerikaanse overheid nog niet helemaal beheerst (zie aanpak New Orleans) is voor commerciële ondernemingen in Amerika allang duidelijk. Een land wordt niet bewoond door één bevolkingsgroep, maar door uiteenlopende groeperingen met soms geheel eigen culturen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuAC Nielsen onderzocht in Amerika de aanpak en impact van Ethnomarketing. Het complete artikel vind je hier. Ethnomarketing by the numbers
In Nederland hebben we zeker in de grote steden veel 'nieuwe' doelgroepsegmenten die we meer gericht kunnen benaderen en bereiken. Veelal wordt daarbij nu gekozen voor alleen de 'taalwissel'. Als het in het Turks of Marokkaans gesteld is, zal het wel overkomen. Het artikel van AC Nielsen toont aan dat meer inspanning ook meer kansen biedt.
Over de 'naam' van deze vakdiscipline blijf ik wel struikelen. Voor mij is het gewoon een doelgroepsegment. Als één van mijn klanten zich op 'tuinders' richt is dat toch ook geen ethno? Terwijl toch echt een geheel eigen aanpak en taal gewenst is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid