EO-motto: Leef je geloof
Dat bleek dinsdag bij de presentatie van de nieuwe winterprogrammering van de omroep in Hilversum. Het motto komt tot uiting in spotjes en programma's en staat volgens EO-directeur Arjan Lock precies voor wat de EO wil uitdragen: het geloof en God.
Lock benadrukte tijdens de presentatie niets te zien in één grote confessionele omroep in het publieke bestel. 'Als andere omroepdirecteuren samenkomen is dat een goede zaak maar niet de keuze van de EO. Onze omroep is een smaakmaker van het publieke bestel, net als bijvoorbeeld de VPRO.' De EO-directeur refereerde daarmee aan de gesprekken tussen de NCRV en de KRO over een verregaande samenwerking.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu'Het publieke bestel moet ruimte bieden aan de EO, we zijn levendig en met een eigen identiteit. Wij willen het namelijk over God hebben en dat geluid laten horen. Dat wil niet zeggen dat er geen dingen kunnen veranderen. Ook wij denken meer na over onze prioriteiten', meldde Lock, die daarmee aangaf gehoor te hebben voor de geluiden uit Den Haag over noodzakelijke bezuinigingen bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Ook de EO stelt dat de NPO 'efficiënter' zou kunnen.
In het nieuwe televisieseizoen brengt de EO een aantal nieuwe programma's. Daarvan zijn 'Pelgrimscode', 'Geloof en een hoop liefde' en de dramaserie 'Rembrandt en ik' voorbeelden. Goed scorende programma's als het Familiediner en Onverwacht bezoek blijven in de programmering gehandhaafd. Ook is er de nieuwe actualiteitenrubriek Uitgesproken, in samenwerking met de Vara en WNL. Op dinsdag neemt Andries Knevel de presentatie voor zijn rekening, terwijl Tijs van den Brink vanaf begin september op de donderdag te zien zal zijn.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid