Overslaan en naar de inhoud gaan

E-consument behoeft heropvoeding

Onlineklanten verwachten freebies, zijn ontrouw en kopen op prijs. Tijd voor heropvoeding?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laurie Windham, CEO van adviesbureau Cognitiative en auteur van 'The soul of the new consumer', vindt dat dotcoms hun klanten volledig over het paard hebben getild. Daardoor is het voor e-tailers amper nog haalbaar is om winstgevend te opereren. Klanten eisen cadeautjes en kortingen, en anders zijn ze zo weer weg. Een dumpprijssite als Amazon bijvoorbeeld moet niet denken dat zijn klanten trouw aan de site zijn: zij zijn trouw aan de lage prijs. Prijstrouw in plaats van merk- of leverancierstrouw? Een typerend cijfer: 34% van de onlinekopers bestempelt zich als comparison-shopper, versus 8% van de offlineklanten. Geluk bij een ongeluk is misschien dat de helft van de bevolking die nog niet online is – maar dat de komende 18 maanden wel gaat doen – een ander profiel heeft: minder avontuurlijk en veeleisend, minder welvarend, iets ouder dan de gemiddelde onlineleeftijd, en angstiger over veiligheids- en privacykwesties. De toestromende internetters zijn conservatiever en terughoudender als koopgroep, maar daardoor waarschijnlijk ook trouwer aan sterke merken en betrouwbare leveranciers. En betere klanten.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Fortune, 2-10-2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in