Overslaan en naar de inhoud gaan

Webvertising toch effectief

Webvertising zou wel eens veel effectiever kunnen zijn dan wordt verondersteld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

de DMA in New Orleans presenteerde Steve Findley, vice president

analytics bij Engage AdKnowledge, een casestudy naar het effect van

banners. Gemeten werd het klikgedrag en de conversie (actie in de vorm

van registratie of aankoop). Hieruit blijkt dat banners die het meest

werden aangeklikt, in 64 procent van de gevallen een lagere conversie

opleveren. Vervolgens werd ook het koopgedrag gemeten van mensen die

een banner hadden gezien of aangeklikt. In die gevallen waarin de

aankoop plaatsvond, was dat in 80 procent na het zien van de banner en

in 20 procent na het aanklikken van de banner.Dit betekent volgens Findley dat bannerimpressies kennelijk een meetbaar effect hebben op de merkwaarde en dat een bannercampagne niet zozeer moet worden beoordeeld op de clickratio, en veel meer naar de verkoop die uit de banner voortkomt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in