Teleac start serie over gedragsbeïnvloeding
Teleac/NOT start op 3 december met de serie Verborgen Verleiders. In deze zesdelige serie komen trucs en foefjes aan de orde die door…
De zes thema’s die op televisie en in het boek behandeld worden zijn: roddel en roem, oorlogspropaganda, voorlichting, nieuws, reclame en amusement. Het boek laat ook nog zien welke trucs in de wereld van de massamedia worden gebruikt.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In het eerste programma is te zien welke rol pers en publiek spelen bij de opbouw van een imago. Voetballer Clarence Seedorf wordt daarbij als voorbeeld gebruikt. In volgende programma’s komen de crisis in Kosovo, ge-zondheidscampagnes, de Italiaanse journalisten die bij de EK-finale in de Kuip slaags raken, verkoopsalvo’s van de media en soaps aan de orde. De programma’s duren elke keer 25 minuten en zijn te zien op Nederland 1. (13-10-2000)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid