DSB minst gewaardeerd bij grootbanken


Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, MIcompany en MetrixLab. De drie partijen gaan de komende tijd onderzoeken wat klanten vinden van de grootste Nederlandse bedrijven en deden vooronderzoek naar de grootbanken.
Hieruit komt naar voren dat DSB het slechtst wordt beoordeeld door haar eigen klanten. De gemiddelde prestatie richting klanten van de DSB Bank is een 5.5 op de schaal van 10. De Rabobank scoort dan het hoogst op de totale waardecreatie richting klanten met een 6.9, op ruime afstand gevolgd door ABN Amro en ING.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKlanten van de DSB bank reageren opvallend vaker met negatieve emoties (4,0 op de schaal van 10) dan bij andere banken. Ook is de klanttevredenheid met 6,5 behoorlijk laag. De klanten van de Rabobank geven op dit punt een 7.3. Klanten van deze bank hebben ook de hoogste waardering voor het Rabobank merk met een score van 7.7. Ook hier scoort de DSB bank weer het laagst met een 5.9. Opvallend is ook de lage waardering van consumenten van de relatie met hun bank. Alleen de Rabobank komt met een 5,9 engizins in de buurt van een voldoende.
Het lopende wetenschappelijke onderzoek wordt uitgevoerd onder ruim vierduizend Nederlandse consumenten. Hen wordt gevraagd om de bedrijven waar zij zelf klant zijn te beoordelen. Op deze wijze worden onder meer klanttevredenheid, klantprestatie, merkwaarde, loyaliteit en gerealiseerde klantwaarde in kaart gebracht van de tachtig grootste dienstverlenende bedrijven van Nederland binnen de sectoren financiën, vervoer, retail, energie, telecommunicatie en reizen.
De bedrijven die binnen elke sector als beste uit de bus komen worden genomineerd voor de Customer Performance Award. Daarvoor organiseren de Rijksuniversiteit Groningen, MIcompany en MetrixLab een evenement dat op 19 januari 2010 in Amsterdam plaatsheeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid