Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk Scheringa Boink

Het Merk Dirk was groter dan het Merk DSB. Een klassiek voorbeeld van wat communicatie kan en wat bij communicatie mis kan gaan. Dirk S. is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dirk vergat dat zijn klanten machtiger zijn dan Dirk zelf. Waar hebben we eerder gezien dat het Merk van de leider groter was dan van het Merk zelf.
Dirk Scheringa vond zichzelf groter dan DSB. Had hij niet kunnen leren van ene van der Hoeven van Super Appie, ook zo’n eigen Merk dat zichzelf meer koning vond dan het Merk AH dat hij leidde?

related partner content for mobile comes here

Waarom vinden de mannetjes toch dat ze mannetje moeten zijn. De altijd zalvende woorden van mijnheer Scheringa trokken zeker in de beginfase aandacht en klanten. Maar toen het een echte Bank werd en het Merk DSBank met veel goedkoop commercial geweld zich een positie bij de Consumens verwierf toen had Dirk echt slim moeten zijn. Eén mannetje kan niet zo’n bedrijf dragen.

Voor deze slimme belastingformulierinvuller was een positie op de achterbank een betere geweest dan aan het stuur. Hij vergat dat de Consumens machtiger was geworden dan hijzelf. Dat is allemaal tot daar aan toe maar DS was ten tijde van de echte nood onvindbaar. Zijn woordvoerders hadden geen positie en konden het met hun gestuntel niet meer redden. Dirk zat in zijn museum voor een Willink zijn nageltjes af te kluiven, van ergernis.
Maar met zijn klanten, de Consumens, was hij alle contact verloren. Boink.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in